Waarom óók een eigen website?

Waarom óók een eigen website? En dus niet alleen met je bedrijf actief zijn op social media, zoals Facebook…

Als je een pagina hebt op Facebook wil je natuurlijk veel bezoekers en liever nog: heel veel likes, reacties en andere activiteiten.

Helaas voldoet de zoekfunctie van Facebook niet zo goed. Soms kun je zoeken tot je een ons weegt, Facebook toont je niet het gewenste resultaat. En Facebook beslist ook nog eens voor ons, wat relevant is en wat niet.

Zo kan het zijn dat jouw pagina voor mij wel vindbaar is en voor mijn collega of familielid niet. Dat heeft alles te maken met de connectie die ik heb met de persoon of het bedrijf dat ik zoek, of dat ik de pagina of het profiel al eens eerder bezocht. Al met al schiet dat zoeken en vinden op Facebook dus niet op.

wimPe heeft een daarom aantal redenen opgesomd waarom het hebben van een professionele site zéér zinvol is:

  1. Een bedrijf zonder website doet zichzelf tekort. Een website is het visitekaartje van je bedrijf. Een website draagt bij aan de uitstraling van je bedrijf. Veel potentiële klanten zullen je overslaan als je geen site hebt of als deze erg verouderd is;
  2. Lang niet iedereen zit op social media (zoals Facebook), sommigen zelfs uit principe;
  3. Consumenten én bedrijven zoeken niet meer in een telefoonboek of in de gouden gids om een bedrijf te zoeken, maar gebruiken Google. Je moet dus vindbaar zijn op het internet;
  4. In tegenstelling tot social media is een website wél volledig in je eigen huisstijl op te zetten;
  5. Met een website heb je zelfs de mogelijkheid om alle producten via de website aan te bieden;
  6. Met een website kun je consumenten of bedrijven ook online bestellingen laten plaatsen;
  7. Een website is volledig te integreren met social media en dat voorkomt dat je op meerdere platformen hetzelfde bericht dient te plaatsen. Zo kun je een wekelijkse folder/brochure met acties gelijk delen op Facebook, Twitter, etc. zonder daar extra handelingen voor te doen;
  8. Middels je website kun je perfect communiceren met potentiële klanten of partners. Immers, de informatie is altijd up-to-date en beschikbaar;
  9. Je contactgegevens zijn altijd toegankelijk voor iedereen;
  10. Een website is veel meer meetbaar dan een advertentie in bijvoorbeeld de krant. Los van het feit dat een kleine advertentie in de zaterdag editie van een willekeurige krant zeer duur is, heb je nooit de garantie dat deze gezien wordt. En als hij al gezien is, verdwijnt hij op zondag in de oud papier bak! Hoe weet je nu of je advertentie iets heeft opgeleverd? Via het internet is alles controleerbaar en meetbaar. Het is zichtbaar vanaf waar, wanneer en hoe lang bezoekers op je site zijn geweest;
  11. Je website is 24/7 beschikbaar en is een interactief medium. 365 dagen per jaar kun je geïnteresseerden in je virtuele winkel ontvangen en de informatie bieden die zij zoeken zonder dat je er zelf bij aanwezig hoeft te zijn;
  12. Een verwijzing naar je website (bijvoorbeeld op een visitekaartje, in je voicemailbericht of in een advertentie) doet wonderen. Hierdoor kan alle informatie verstrekking gewoon doorgaan, zelfs als je op vakantie bent of gezellig op een feestje;
  13. Een website is tegenwoordig lang niet alleen meer op een desktop goed te bekijken, zelfs op mobiele devices zoals tablets en smartphones. Je kunt eventueel zelfs ook eenvoudig een ‘app’ laten maken.

wimPe adviseert en realiseert online zichtbaarheid (Presence), digitale behendigheid (Power) en productiviteit (Productivity).

 

Bekijk onze introductieaanbieding en/of neem contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen je graag!

No Cure, No Pay

 

Deel dit bericht: