Er zijn dagen dat je verrast wordt. 28 oktober jongstleden was zo’n dag!
28 oktober 2020 was namelijk de dag dat Microsoft haar gratis te gebruiken analysetool ‘Clarity’ heeft gelanceerd.
Microsoft Clarity is ontwikkeld om websitebeheerders te helpen hun website te verbeteren. De tool leert je namelijk het gedrag van sitebezoekers beter te begrijpen. Met Clarity heeft Microsoft een set tools ontwikkeld waarmee beter geïnformeerde beslissingen genomen kunnen worden. Beslissingen over de wijzigingen die je op je sites zou moeten aanbrengen. Clarity laat je zien welke delen van je website de meeste en minste betrokkenheid opleveren. Tevens biedt de tool een onschatbare interface voor foutopsporing.
Wat dacht je van ‘heatmaps’, waardoor je precies kunt zien waar de gebruiker zich het meeste ophoudt op je website? Hoe gaaf is dat!
Of wacht dat je van ‘recordings’, waardoor er daadwerkelijk opnames gemaakt worden van hoe een websitebezoeker navigeert? Een basisvoorziening, zonder dat je daar allerlei technische hoogstandjes voor hoeft uit te halen!
En natuurlijk allerlei dashboards met allerlei zinvolle inzichten. Werkelijk een fantastische tool!
wimPe heeft deze tool dan ook met heel veel plezier aan haar toolkit toegevoegd. wimPe maakt reeds van een dergelijke tool gebruik (Hotjar). Echter, gezien de gebruikersvriendelijkheid van ‘Clarity’ en de eerste veelbelovende resultaten en inzichten, is de kans heel groot dat wij definitief kiezen voor ‘Clarity’. Dat betekent dat wij dan afscheid gaan nemen van Hotjar.
Vooralsnog bieden wij beide tools (gratis) aan en gaan wij gezamenlijk met onze opdrachtgevers de definitieve keuze maken.